وزیر آموزش‌وپرورش در گردهمایی مجازی مدیران کل آموزش‌وپرورش استانها؛

تبیین فرمایشات مقام معظم رهبری در هفته دولت در حوزه آموزش‌وپرورش/ مدیران آموزش‌وپرورش در میان مردم و با مردم باشند

وزیر آموزش‌وپرورش در گردهمایی مجازی مدیران کل آموزش‌وپرورش استانها؛ با تشریح بیانات مقام معظم رهبری در دیدار هیات دولت با ایشان به مناسبت هفته دولت؛ به تبیین این فرمایشات در حوزه آموزش‌وپرورش پرداخت و در آغاز سال تحصیلی جدید دستورات مهمی را برای اجرا به مدیران آموزش‌وپرورش کشور ابلاغ کرد.

 یوسف نوری بابیان این‌که در طول یک سال عمر دولت، زحمات زیادی در استان‌ها کشیده شده است، اظهار کرد: اقدامات مهمی در دولت سیزدهم در طول یک سال گذشته انجام‌شده است که می‌توان به: ثبت بیمه پایه ۵ میلیون نفر؛ افزایش پرداخت ۱۰۰ درصدی قرض‌الحسنه به شرکت‌های دانش‌بنیان در راستای اجرای شعار سال؛ انجام بیش از۲۰۰ طرح توسعه فناوری؛ پرتاب ماهواره خیام و مصوباتی برای تقویت حوزه‌های دانش‌بنیان اشاره كرد.

عضو کابینه دولت مردمی بابیان فرمايشات و تأکیدات مقام معظم رهبري در مورد اطلاع‌رسانی از فعالیت‌ها، اظهار کرد: در حوزه اطلاع‌رسانی فعالیت‌های خوبی در وزارت آموزش‌وپرورش صورت گرفته است و این فعالیت‌ها موجب شد تا در جشنواره شهید رجايي، رتبه دستگاه برتر در موضوع «تبیین دستاوردهای دولت و اقناع افکار عمومی» کسب کنیم.

عضو کابینه دولت سیزدهم با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار هیات دولت با ایشان اظهار کرد: اطلاع‌رسانی باید به زبان مردم و برای مردم و با رعایت انجام کار باشد. شهیدان رجایی و باهنر دو مدیر در تراز انقلاب اسلامی بودند که باید از آن دو شهید در مدیریت الگو بگیریم.

وی ادامه داد: بنابر فرمایشات مقام معظم رهبری، یاد ایام انقلاب و اتفاقاتی که در آن ایام افتاده است، یکی از اهداف هفته دولت است. درحالی‌که داعش با ۶۰ هزار نفر نیروی مسلح چندین کشور را درگیر کرده بود، در اوایل انقلاب میلیشای مسلح با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت درصدد آسیب به انقلاب بودند که با پایمردی و حضور مردم نتوانستند توفیقی در اهدافشان داشته باشند و مردم در تمامی دوران انقلاب اسلامی قهرمان اصلی انقلاب بودند، لذا مدیران بین خود و مردم دیوار نکشند، این موضوع یکی از ویژگی‌های دولت مردمی است، بنابراین مدیران آموزش‌وپرورش در میان مردم و با مردم باشند و فاصله و حائلی بین آن‌ها و مردم نباشد.

وزیر آموزش‌وپرورش گفت: مقام معظم رهبری بزرگ‌ترین توفیق دولت را افزودن امید به زندگی مردم دانستند، زیرا اکنون مدارس و دانشگاه‌ها بازشده است، مردم می‌توانند به زیارت و مسافرت بروند. یکی از توفیقات سیزدهم سفرهای استانی است، بنابراین همه مدیران و در سطح و اندازه خود باید این کار را انجام دهند و حتی مدیران مناطقی که امکان سفر ندارند، از مدارس بازدید نمایند، اما این سفرها و بازدیدها باید هدفمند باشد، لذا در بازدیدها و سفرها جلسات هدفمند بگذارید و بررسی کنید که چه‌کارهایی می‌توانید انجام دهید.

نوری در ادامه تأکید کرد: در برابر حوادث و اتفاقات، سرعت عمل داشته باشید و اولین فردی باشید که در اتفاق و حادثه حضورداشته است و اولین تصمیم برای حل مشکل و حادثه اتفاق افتاده را بگیرید و این کارها را به سایر همکارانتان محول نکنید.

عضو کابینه دولت مردمی ایران قوی بیان کرد: آموزش‌وپرورش باید نقش کلیدی بین ارکان و عوامل تربیت در سطح استان و شهرستان را بر عهده داشته باشد، لذا آموزش‌وپرورش حلقه واسطه بین چهار رکن فرایند تربیت است و این کار را در اجلاس مدیران و روسای آموزش‌وپرورش به نمایش گذاشتیم حضور فعال سایر بخش‌ها و حوزه‌های مرتبط با آموزش‌وپرورش را در این اجلاس مشاهده نمودید.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با هیات دولت ادامه داد: جوان‌گرایی در مجموعه اجرایی کشور باید اتفاق بیافتد. همچنین در حال حاضر مردم دیگر تحمل چشم‌انتظاری را ندارند و پروژه‌هایی که مدت‌زمان زیادی از احداث آن‌ها گذشته است و مردم چشم‌انتظار افتتاح این پروژه‌ها بوده‌اند تا بر زندگی و کسب کار آن‌ها تأثیر مثبت بگذارد، لذا این پروژه‌ها باید تکمیل شود تا مردم از این چشم‌انتظاری بیرون بیایند.

عضو کابینه دولت مردمی ایران قوی در پایان گفت: مدیران باید از بهانه‌گیری و فرافکنی خودداری کنند، نباید به دلیل اینکه کاری درگذشته و در دولت‌های قبل انجام‌شده، مسئولیتش را عهده‌دار نشوید، آن فعالیت و پروژه را تکمیل کنید، لذا باید بگویید ما آمده‌ایم کارها را انجام دهیم و نیازی به‌مرور اتفاقات گذشته وجود ندارد.